Dale W. Jorgenson, Mun S. Ho, Kevin J. Stiroh – Productivity (volum 3)

Productivity (volum 3)

Dale W. Jorgenson, Mun S. Ho, Kevin J. Stiroh

L’economia americana viu un renovat creixement des de 1995. Les arrels d’aquest ressorgiment es troben en el desenvolupament i la utilització de les tecnologies de la informació (TI). Aquest llibre segueix la pista del ressorgiment del creixement americà fins als seus mateixos orígens en indústries concretes, documenta el paper crucial que tenen les TI i mostra com les inversions que s’han fet als Estats Units en TI tenen destacats paral·lels en altres països desenvolupats.

En la seva anàlisi de l’experiència dels Estats Units, els autors identifiquen 4 indústries productores de TI, 17 indústries usuàries de TI i 23 indústries que no tenen TI, i demostren com els dos primers tipus, les productores i les usuàries de TI, tenen un paper desproporcionat en el ressorgiment del creixement americà. Aquestes indústries representen només el trenta per cent del PIB dels EUA, però, en canvi, són responsables del cinquanta per cent de l’acceleració del creixement econòmic. Segons l’estudi, les diferències en la importància relativa de les indústries productores de TI en altres països del G7 han contribuït a grans desigualtats en l’impacte de TI en el creixement econòmic.

Productivity, volum 3, té un especial interès per als analistes de la “nova economia” i de la seva remarcable persistència al llarg de períodes d’expansió i de recessió.

Dale W. Jorgenson ocupa la càtedra Samuel W. Morris a la Universitat de Harvard. És autor de 24 llibres sobre economia, entre els quals destaquen els volums 1 i 2 de Productivity (The MIT Press, 1995). L’editorial The MIT Press ha recollit i publicat en 10 volums els seus articles, començant pels de 1995.

Mun S. Ho és professor de l’Escola de Govern Kennedy de la Universitat de Harvard.

Kevin Stiroh és vicepresident assistent de la Funció d’Estudis Bancaris del Banc de la Reserva Federal de Nova York.

TIC, productivitat, inversió, economia del coneixement, creixement econòmic.

Títol: Productivity (volum 3)
Autors: Dale W. Jorgenson, Mun S. Ho, Kevin J. Stiroh
Publicació: Londres; Cambridge: The MIT Press, 2005
Matèria: Productivitat, Desenvolupament econòmic, Inversions, Estats Units d’Amèrica, Alemany (República Federal), Japó
ISBN: 0-262-10111-4

1 Understanding the Information Age
2 Aggregate Growth Accounting
3 Information Technology and Growth in the G7 Countries
4 The Changing Structure of Output and Intermediate Inputs
5 Capital Services and Information Technology
6 Labor Input and the Returns to Education
7 Productivity Growth for U.S. Industries
8 The Industry Origins of the American Growth Resurgence
9 Economics on Internet Time

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.