Text original   [en anglès] | PDF | 65 kB
Dossier complet   PDF | 1 MB

Dossier "Web Science, la ciència del web"

Confiança en el web: alguns reptes en la recerca de la ciència del web

Kieron O'Hara (kmo@ecs.soton.ac.uk)

Investigador superior d'Electrònica i Informàtica a la Universitat de Southampton (Regne Unit)

Wendy Hall (wh@ecs.soton.ac.uk)

Professora d'Informàtica a la Universitat de Southampton (Regne Unit)

La ciència del web és l'estudi interdisciplinari del World Wide Web com a objecte de primer ordre per a entendre la seva relació amb les societats més grans en què és integrat, i per a facilitar la seva enginyeria futura com a objecte beneficiós. En aquest article es presenten els problemes i els reptes de la recerca sobre el tema vital de la confiança, i es demostra que l'agenda de la ciència del web exigeix que es tracti la qüestió de la confiança i que per a enfrontar-se a aquests reptes cal un ventall de destreses disciplinàries aplicades d'una manera integrada.

ciència del web, confiança, confidencialitat

Data de presentació:  setembre de 2008
Data d'acceptació:  setembre de 2008