Mariano Cebrián - Modelos de televisión: generalista, temática y convergente con Internet

Modelos de televisión: generalista, temática y convergente con Internet

Mariano Cebrián

La televisió està en plena expansió i transformació, incrementa la seva implantació social i desenvolupa un discurs cada vegada més diversificat en programacions i per canals de satèl·lit, ones terrestres i cable. Aquesta obra tracta d’aquests canvis i aporta una anàlisi global de la complexitat que ha adquirit la televisió. S'endinsa en l'estudi de les innovacions tècniques i del lligam que hi ha amb els processos comunicatius i discursius, i aprofundeix amb claredat en la caracterització dels tres models de televisió vigents en l'actualitat –el generalista, el temàtic i el convergent amb Internet– i també en les sinergies entre ells. En el llibre s’examinen els grans camps de continguts i serveis, la seva concentració i convergència recíproca, i revela l'acumulació de participants en l'autoria de la producció del discurs i les mutacions que es van esdevenint en els processos de recepció.

És una obra imprescindible per a conèixer la situació i les tendències de la televisió. A més de l'indubtable interès que té per a l'àmbit universitari i professional de la comunicació, aporta coneixements fonamentals per a altres camps científics i professionals i per a totes les persones interessades a conèixer l'entorn en què viuen, atès que la televisió s'ha instal·lat en una cruïlla de dinamitzacions socials, polítiques, econòmiques i culturals.

televisió, Internet, multimèdia, interactivitat, processos de recepció

Títol: Modelos de televisión: generalista, temática y convergente con Internet
Autor: Mariano Cebrián Herreros
Publicació: Barcelona: Paidós, 20
Col·lecció: Papeles de comunicación (Paidós); 41
Matèria: Televisió, Televisió – Aspectes socials, Programes de televisió – Planificació
ISBN: 84-493-1537-9

1. Expansión técnico-comunicativa
2. Transformaciones estratégicas en el discurso generalista
3. Desarrollo del modelo multitemático
4. Organización e identidad de los canales y ofertas
5. Campos temáticos
6. Servicios multimedia e interactivos
7. Convergencia e integración de contenidos y servicios
8. Modelo convergente de televisión e Internet
9. Los nuevos territorios televisivos
10. Concentración de contenidos en organizaciones enunciadoras complejas y globales
11. Sinergias y estrategias de multiexplotación simultánea de los tres modelos
12. Procesos de recepción: telespectadores, usuarios, activistas e interactivistas

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.