Tria de llibres

Understanding new media: augmented knowledge and culture

Kim H. Veltman

El terme nous mitjans sovint s'associa a Internet i els fenomenals avenços tecnològics que han tingut lloc en les últimes dècades. A Understanding New Media: Augmented Knowledge and Culture, l'autor Kim Veltman observa aquests desenvolupaments i identifica cinc tipus de conseqüències de l'entorn en xarxa -tecnològiques, materials, organitzatives, intel·lectuals i filosòfiques. Veltman repassa els canvis físics (per exemple, el desenvolupament de la mida i la velocitat dels ordinadors, la comunicació sense fils, la manufactura àgil), i afirma que els canvis potencials més profunds rauen en els dominis intel·lectuals i filosòfics. A diferència dels deterministes tecnològics, Veltman mostra que hi ha almenys tres objectius i visions diferents, i que a vegades competeixen, per als nous mitjans al món. Mentre que Amèrica preveu una autopista de la informació, Europa preveu una societat de la informació / del coneixement i el Japó es prepara clarament per a una societat del coneixement. La Xina i l'Índia tenen un paper cada cop més gran en aquestes visions del futur. Aquestes visions són a llarg termini. Per exemple, el director de Google ha declarat que la seva visió (americana) no s'aconseguirà fins d'aquí a almenys tres segles. Així, Veltman revela una àmplia visió de la revolució digital, que és una cosa fonamentalment diferent de la simple introducció d'un altre mitjà a la nostra cultura. Les tecnologies de la comunicació i la informació (TIC) comencen a ser tecnologies convergents universals (TCU). Això ens ha de fer replantejar la brillant i provocadora teoria de McLuhan que cada nou mitjà simplement utilitza el mitjà anterior com el seu missatge. Marca el canvi de paradigma en la nostra relació amb els mitjans, amb tots els nostres sentits i les nostres expressions. Els nous mitjans transformen les nostres definicions de cultura i coneixement, les nostres maneres de conèixer i superar barreres de maneres que tindran implicacions duradores en els segles vinents.

Internet, cultura virtual, gestió del coneixement, nous mitjans, revolució digital, tecnologies convergents universals (TCU), tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)

fitxa catalogràfica

Títol: Understanding new media: augmented knowledge and culture
Autor: Kim H. Veltman
Publicació: Calgary: University of Calgary Press, cop. 2006
Matèries: Comunicacions digitals-Aspectes socials, gestió del coneixement, realitat virtual, ordinadors i civilització
ISBN: 1-55238-154-4

APPENDICES
NOTES
INDEX

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.