Text complet   [en espanyol] | PDF | 1,3 MB
Monogràfic complet   [en espanyol] | PDF | 14,3 MB

Monogràfic "Intervenció en salut a la Xarxa"

Webpacientes.org, una experiència en línia d'informació i formació en e-salut

Giovanna Gabriele Muñiz

Investigadora en la Fundació Biblioteca Josep Laporte

Responsable de Webpacientes

Responsable d'informació de la Universitat dels Pacients

Laura Fernández (laura.fernandezm@uab.es)

Llicenciada en Biblioteconomia i Documentació i tècnica en Informació i sistemes documentals per la Universitat Oberta de Catalunya

Enric Pineda

Joan Moreno Maurel

Els dies 20 i 21 de maig del 2003 es va dur a terme a Barcelona una reunió en què van participar professionals de la salut i representants d'organitzacions i associacions de pacients i usuaris de tot l'Estat espanyol. L'objectiu de la reunió era obtenir d'informació sobre la visió i les vivències dels pacients o els seus representants sobre sis temes d'interès sobre els quals s'havia fet un treball de preparació previ. L'organització i la presentació de la informació obtinguda constitueix l'anomenada Declaració de Barcelona de les associacions de pacients, altrament dita Decàleg dels pacients. Fruit d'aquesta iniciativa va néixer Webpacientes, un projecte que té la finalitat de servir de punt informatiu d'excel·lència en matèria sanitària, per mitjà de les nou seccions de què disposa o bé per mitjà d'una completa llista de patologies. Les àrees temàtiques de Webpacientes recullen l'esperit de la Declaració de Barcelona de les associacions de pacients.

drets dels pacients, educació per a la salut, estratègies d'informació per a ciutadans, gestió del coneixement en salut, informació mèdica

Data de presentació:  desembre de 2006
Data de publicació:  març de 2007

BibTeX  Què; és BibTeX?